top of page

Gezond Bananen Brood

Het word buiten al kouder en natter, dus weer tijd om te bakken vond ik. Ik had in een restaurant laatst banenbrood gegeten en dacht toen bij mezelf dit zal vast niet zo moeilijk zijn. Ik heb internet afgezocht naar een gezond recept zonder suiker. Ik kwam uit op een site waar een basis recept stond beschreven dus ik heb zelf wat nootjes toegevoegd. Het is makkelijk, snel, glutenvrij, lekker en gezond dus eigenlijk gewoon perfect.

Wat heb je nodig:

  • 3 banen

  • 150 gr amandelmeel

  • 3 eieren

  • 2 eetlepels honing

  • 1,5 theelepel bakpoeder

  • snuf zout

  • snuf kaneel

  • 1 hand noten naar keuze

Duur bereiding:

1 uur

Bereiding:

  1. verwarm de oven voor op 170 graden (hete lucht)

  2. Mix alle ingrediënten samen in een keuken machine. Als je deze niet hebt is dat geen probleem. Prak dan eerst de banen fijn met een vork. Voeg dan de meel en eieren toe en roer dit goed door met je vork. Voeg dan ook de honing, bakpoeder, zout en kaneel toe. Mix dit weer goed met je vork. Voeg als laatste de noten toe verkruimel deze voordat je de toevoegt. Ik heb deze keer pecannoten en walnoten gebruikt maar de keuze is aan jou

  3. Zorg dat de noten goed mee gemixt zijn in het beslag en giet het dan in de ingevette cakevorm

  4. Zet het brood voor 55 minuten in het midden van de oven op 170 graden.

  5. Haal de cake uit de vorm als de cake nog warm is en leg hem op een bord of schaal

  6. Eetsmakelijk!!

De cake kun je in plakjes in de vriezer doen, zodat je in de ochtend het brood weer even in de oven doet als ontbijt of je eet hem gewoon meteen lekker op!

Tip: Je kan ook wat dadels toevoegen of rozijnen zo word de cake wat zoeter


Recente berichten
Archief
Tags
Er zijn nog geen tags.
bottom of page